Absurde ambities
‘Marketing the next step’ is het motto van Bart Verlegh. Hij werkt het liefst met organisaties die een ‘absurde ambitie’ hebben. Of anders zorgt hij ervoor dat de bedrijven waar hij voor werkt een doel stellen dat groter is dan zijzelf. Om vervolgens samen dit doel te bereiken. Ambitieus als hij zelf is, richtte hij onlangs TEDxVenlo op, een multidisciplinair podium voor nieuwe ideeën met wereldwijde impact.
Bart is een echte ‘rot’ in het vak én bij Professionals in Flex. Vanaf zijn eerste baan na zijn studie commerciële economie heeft hij in de uitzendsector gewerkt. Sinds 2011 adviseert hij als associate bij Professionals in Flex flexondernemingen op het gebied van marketing, strategie en innovatie. “Ik werk graag voor flexbedrijven die innovatief zijn in de flexbranche. Ik vind het een uitdaging om bedrijven te helpen om zich te onderscheiden en koploper te worden. Veel innovaties mislukken omdat er niet goed nagedacht is over marketing,” zegt Bart.
Zwaarste sollicitatiegesprek
Bart zijn passie voor innovatie uit zich ook in zijn rol als oprichter van TEDxVenlo. Met een club van veertig vrijwilligers organiseerde hij al twee keer succesvol de welbekende TEDxTalks. Bart: “Vrijwillig ja, maar ik heb nog nooit zo’n zwaar sollicitatiegesprek gehad. Als licentiehouder ben je vertegenwoordiger van een sterk merk, en daar zijn nogal wat eisen aan verbonden.” TEDx is een multidisciplinair podium voor nieuwe ideeën. “Breder dan flex dus, ook sociale en technologische ontwikkelingen komen langs.” Bart is trots dat hij TEDx in zijn woonplaats Venlo kan organiseren. “Ik zeg altijd, ‘het centrum van de wereld begint bij Venlo’. Het is de poort naar Duitsland. In twintig minuten zit ik in een voetbalstadion waar de grote clubs als Bayern München en Schalke 04 spelen.”
Exponentiële flex
Bart krijgt energie van organisaties die een ambitie of doel hebben dat groter is dan zijzelf. “Exponentiële organisaties, zoals Airbnb en Uber hebben vaak ook een ‘absurde ambitie’. Die organisaties hebben bepaalde unieke ingrediënten, waardoor ze zo exponentieel kunnen groeien. Flexbedrijven kunnen daarvan leren. Ze moeten zich voorbereiden om concurrerend te kunnen blijven.” Daarom organiseert Bart met Professionals in Flex op 21 januari 2016 een seminar over exponentiële flex. “Bij Professionals in Flex zijn we erop gericht om oplossingen te bedenken op het gebied van flexibiliteit in de meest brede zin van het woord. Niet voor niet is ons motto ‘Flex is goed, flex kan beter.’ Maar wel met een realistische insteek, namelijk dat we nooit alleen voor verandering kunnen zorgen.
Bart Verlegh schrijft regelmatig artikelen over marketing, strategie en innovatie in de flexbranche.
Graag nodigen wij u uit voor ons seminar op 21 januari a.s. over exponentiële flex. Meld u hier aan.